Wednesday, July 1, 2009

Mewah Bahasa: Banci Cun Habis

IKRAM dan Jeff adalah pelajar di kolej swasta di pinggir Kuala Lumpur. Mereka tinggal berdua dengan berkongsi menyewa bilik di apartmen. Pada suatu malam....

Jeff: Hey Ikram! Tak pergi lagi ke?

Ikram: Pergi mana?

Jeff: Pergi mana lagi?! Kan kau yang cakap tadi nak pergi pasar malam. Ni masih terconggok kat sini, apasal tak pergi? Dah lebih pukul lapan ni.

Ikram: Dah pergi dah! Ni dah balik pun. Aku pergi petang tadi lagi, masa kau tidur.

Jeff: Laaa ... dah balik ke? Eh! Lama ke aku tertidur tadi? Kaubeli tak nasi tomato yang aku pesan tu?

Ikram: Ada! Tu sana atas meja. Siap dengan air jagung lagi.

Jeff: Cayalah Ikram! Aku memang dah lapar ni. Eh!! Lupa pulak? Berapa ringgit semua? Kautulis dalam buku tiga lima dulu, nanti bila bapak aku bank in elaun, aku bayar le.

Ikram: Tau!!! Engkau memang macam tu. Eh! Tadi masa di pasar malam, ada dua orang yang cantik ... cun melecun kau!

Jeff: Tak ayat ke? Kalau aku yang jumpa, sure ayatnya ... dah bawa balik dah!

Ikram: Menggoda habis! Rupa parasnya, mekap, dressing ... fuuyoh!! Mengancam! Lenggangnya ... bisa meleburkan iman!

Jeff: Kautengok je ke? Tak ayat? Apalaa punya jantan ....

Ikram: Dah! Aku cuba impit ... banci rupanya! Cabuut!

Jeff: Orang banci ke? Baguslah tu, ada alasan nak dapat peluang sembang. Yang kau takut dengan orang banci kenapa? Kau tak bawak MyKad ke? Kalau mereka minta MyKad ke, pasport ke, hanya untuk tujuan perangkaan je, tak tangkap orang punya. Tak perlu takut!

Ikram: Tak sanggup aku! Ya, Ampun! Geliii ... Kau suka ke?

Jeff: Kalau dah cun melecun, tak kiralah apa kerja dia. Kalau aku tadi, aku sambar dah, paling tidak pun ambil nombor handphone. Orang banci ni rasanya dari Jabatan Perangkaan Negara ni, tapi kekadang dia orang ni part time aje buat banci, cari extra lepas habis belajar sementara nak dapat kerja tetap.

Ikram: Aku pun rasa cam tu, rasanya dia part time je. Bukan full time banci sebab gaya dia over sangat. Kau suka banci ke? Tak geli ke?

Jeff: Apalah kau ni, orang banci pun geli! Dah kerja dia pembanci nak buat macam mana? Orang banci memanglah kena dressing cantik, barulah orang ramai nak beri kerjasama. Kalau selekeh je, orang ingat orang gila pulak. Orang larilah bila mereka datang dekat. Tapi kau terbalik lak, ... takut pada orang banci yang lawa.

Ikram: Selama ini aku tak sangka lak yang kau suka banci! Peliklah selera kau nih! Kalau dari dulu aku tahu, tak mau aku kongsi bilik dengan kau!

Jeff: Kau tu lagi pelik, dengan orang banci pun takut. Udah le tu, aku lapar nih! Aku nak makan. Kau dah makan ke?

Ikram: Makanlah, aku sudah makan tadi masa kau tidur. Apa ke jenis manusianya suka tidur senja. ( Dalam hati: Waduh! Bahaya tinggal dengan si Jeff ni, nanti diperkosanya aku, mampus! Memang kena cari rumah lain ni.)

Glossari

Banci - (1) perhitungan/ pengiraan bilangan penduduk, lalu lintas, rumah dan sebagainya.

(2) lelaki berkelakuan dan berpakaian seperti perempuan (atau sebaliknya).

Cun - (slanga) cantik, lawa.

No comments:

Post a Comment